Jak przytyć 20 kg?

Nadwaga to problem określany mianem choroby XXI wieku. Jej przeciwieństwem jest niedowaga, która dotyka znacznie grono osób, ale może być równie uciążliwa i niebezpieczna.

Niedowaga – jak leczyć?

Zbyt mała masa ciała może być powodem znacznego osłabienia organizmu. Dlatego też, jeśli Twoje BMI jest niskie (przyjmuje się, że niedowaga zaczyna się w momencie gdy wynosi 18,5 i niżej) to powinieneś rozpocząć leczenie.

W pierwszej kolejności należy skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu. Należy wykonać badania, które pomogą ustalić przyczynę niedowagi. Bardzo często jest ona wynikiem choroby. Podstawowe badania ustalą również zapotrzebowanie na dane wartości odżywcze.

Jak przytyć 20 kg?

Niedowaga wynosząca 20 kilogramów to dosyć duży problem. Jeśli jednak wykażemy się odpowiednią motywacją i zaangażowaniem w procesy budowania masy mięśniowej, możemy osiągnąć taki wzrost w kilka-kilkanaście miesięcy.

Dieta

W przypadku tak dużej niedowagi zmiana nawyków żywieniowych jest absolutnie konieczna. To, co jest kluczowe to regularność i systematyczność podawanych posiłków. Jakakolwiek forma podjadania powinna zostać wykluczona, bowiem może to rozregulowywać organizm.

Dieta powinna składać się z pięciu posiłków, a jej bilans odżywczy równy wynikowi mnożenia naszej wagi przez:

  • 5,5 gramów węglowodanów
  • 2 gramy białka
  • 0,5 grama tłuszczy

Tak więc osoba ważąca 60 kilogramów powinna dostarczyć organizmowi 330g węglowodanów, 120g białka, 30g tłuszczy. Należy pamiętać, że wraz ze wzrostem wagi – posiłki powinny być delikatnie zwiększane.

Jakość posiłków jest równie istotna, co ich ilość. Dania powinny być oparte na tłuszczach zdrowych (np. Oliwa z oliwek), węglowodanach złożonych (grube kasze, pieczywo pełnoziarniste) oraz pełnowartościowym białku.

Ćwiczenia

W przypadku niedowagi wynoszącej 20 kilogramów, sama dieta to może być za mało. Jeśli nie występuje widoczne osłabienie organizmu, warto zastosować ćwiczenia na masę mięśniową.

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z siłownii (choć nie jest to konieczne) i realizacja planu treningowego rozwijającego całe ciało (Full Body Workout). Plan FBW ma to do siebie, że każdego dnia treningowego realizujemy jedno ćwiczenie na daną partię mięśniową. Trening powinien trwać 60-90 minut i być realizowany 3-4 razy w tygodniu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *