Redukcja zbędnych kilogramów, a jazda na rowerze

Popularność tematu odchudzania nie maleje. Można wręcz powiedzieć, że cały czas rośnie. Wszak, ilość osób z nadwagą bezustannie wzrasta.

Sposobów na redukcję zbędnych kilogramów jest wiele. Niestety, zdecydowana większość jest mało przyjemna. Z jednym wyjątkiem, a konkretniej – treningu o charakterze rekreacyjnym. Do takiego grona z całą pewnością można zaliczyć jazdę na rowerze.

Połącz przyjemne z pożytecznym
Jazda na rowerze powszechnie uznawana jest za jedną z form rekreacji ruchowych. Jednocześnie stanowi doskonały pomysł na regularną aktywność fizyczną, która nosi znamiona treningu odchudzającego. Wszak, ilość spalanych kalorii podczas jazdy na rowerze jest całkiem duża.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że czym innym jest jazda na rowerze, a czym innym jest trening odchudzająco-rowerowy. Wszak, musi on spełnić kilka istotnych założeń, a konkretniej:

  • INTENSYWNOŚĆ – musi kreować się na poziomie około 75% tętna wysiłkowego. Oznacza to, że jazda na rowerze jest dosyć intensywna. Zwykle prędkość na równo ukształtowanym terenie powinna wynosić minimum piętnaście kilometrów na godzinę.
  • OBJĘTOŚĆ – minimalny czas treningu powinien wynosić 45 minut. Wynika to z faktu, iż proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po 20-30 minutach regularnej aktywności fizycznej.
  • TRASA – powinna być prosta, niewyboista. Musi być pozbawiona podjazdów i zjazdów, tak aby była możliwość utrzymania stałego, jednostajnego tempa przez cały trening.

Trening rowerowy, a tempo odchudzania
To w jakim tempie chudnie dana jednostka zależy od kilku czynników, między innymi zastosowanego jadłospisu, indywidualnych uwarunkowań czy też ilości sesji treningowych w tygodniu, ich objętości i finalnej intensywności.

Nie mniej jednak, bardzo mocno uogólniając, trenując trzy-cztery razy na tydzień po 45 minut, możemy spodziewać się redukcji w ilości około pięciu kilogramów miesięcznie. Należy jednak pamiętać, że efekty tego typu osiągnąć można tylko przy zastosowaniu zbilansowanej diety.

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *