Dieta wysokobiałkowa

Sposobów na odchudzanie jest mnóstwo. Różne plany treningowe, suplementy i przede wszystkim diety. Jednym z najpopularniejszych jadłospisów są te, które bazują tylko i wyłącznie na białku.Diety wysokobiałkowe mają na zadaniu ograniczyć do minimum spożycie tłuszczu. W zamian za to dostarczamy do organizmu większe ilości białka – materiału budulcowego i odbudowującego stare tkanki.

Dieta wysokobiałkowa – dla kogo?

Dieta wysokobiałkowa to jadłospis, który zaleca się stosować osobom otyłym. Ponadto, można z powodzeniem stosować ją w cyklach regeneracyjnych. Z powodzeniem wykorzystywana jest także przez sportowców.

Warto przy tym zauważyć, że czas stosowania diety wysokobiałkowej powinien być ograniczony do 3-4 tygodni. Ten jadłospis stanowi spore obciążenie dla trzuski oraz nerek. Zbyt długi czas stosowania może doprowadzić do artretyzmu.

Dieta wysokobiałkowa – przykładowy jadłospis

Poniżej prezentujemy przykładowe posiłki w diecie wysokobiałkowej.

Śniadanie:

Propozycja 1: 200 ml jogurtu naturalnego, banan

Propozycja 2: 200 ml jogurtu naturalnego, 100g truskawek, cukier

Propozycja 3: 200 ml serka ziarnistego, pomidor, szczypiorek

II Śniadanie:

Propozycja 1: Biały ser (100g), pomidor, papryka, 100 ml jogurtu naturalnego

Propozycja 2: Grejpfrut, 100 ml jogurtu naturalnego, 100g truskawek

Propozycja 3: 200 ml serka ziarnistego, pomidor, natka pietruszki, koncentrat pomidorowy (20g)

Obiad:

Propozycja 1: 150g piersi z kurczaka, 100g rozdrobnionego szpinaku, 100 ml serka ziarnistego

Propozycja 2: 150g pieczonego dorsza, 100 ml jogurtu naturalnego, 1 pomidor

Propozycja 3: 200g tuńczyka w sosie własnym, dowolne gotowane warzywa

Kolacja:

Propozycja 1: 2 jaja ugotowane na twardo, gotowana kapusta (kilka liści), natka pietruszki

Propozycja 2: 200 ml jogurtu naturalnego, ugotowana marchew (100g)

Propozycja 3: 120 g sera twarogowego chudego, szpinak (100g), sok z cytryny

Powyższe propozycje są tylko przykładami. Dieta może być swobodnie modyfikowana. Szacuje się, że łączna maksymalna liczba białka w jednym posiłku nie powinna być wieksza niż 30-40g.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *